پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

اجرای طرح سلام سینما در بوشهر

همزمان با برگزاری پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس، طرح سینما سلام یا پروژه سینمای سیار در برخی شهرستان‌های استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش  آی فیلم و به نفل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران مراسم افتتاح سینمای سیار در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری تنگستان و با حضور سیدمصطفی ابطحی، مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری، سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عادل ده‌دشتی، فرماندار تنگستان و جمعی از مدیران و مسؤولان استان و مدیران مناطق انجمن سینمای جوانان ایران، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عادل ده‌دشتی فرماندار تنگستان گفت: تنگستان در حوزه فرهنگی و هنری فضای ویژه‌ای به لحاظ ظرفیت نیروی انسانی دارد و برای حصول بهترین بهره‌برداری از این ظرفیت باید از نظر تجهیزات و بسترسازی شرایط لازم فراهم شود.

سپس حمیده ماحوزی با تقدیر از تلاش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر ایوبی، رئیس سازمان سینمایی ،در بخشی از سخنانش اشاره کرد: پس از «پایتخت کتاب» شناخته شدن شهر بوشهر در هفته اخیر که متعلق به تمام هم‌استانی‌های من است، راه‌اندازی 5 سینما سیار در استان بوشهر، حرکتی در راستای ارتقای فرهنگ و هنر و پرورش فضای امید و بالندگی است.

در ادامه سیدمصطفی ابطحی مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری درباره طرح سینما سلام گفت: در سرزمینی با فرهنگ غنی و دیرپا، سینمای ما هم فرهنگ است هم هنر، هم صنعت است هم اقتصاد. مشکل امروز سینمای ما مخاطب است و با طراحی و گسترش سینمای سیار به این بحران پایان داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از 1070 شهر کشور تنها 70 شهر دارای سینمای ثابت هستند و نمی‌توان منتظر ساخته شدن جاده‌هاو ساختمان‌ها و سینماها ماند. در این سینمای نوین که قابلیت برپایی در فضاهای سربسته و روباز را داراست فیلم‌ها همزمان با اکران در پایتخت و سایر شهرها در حافظه دستگاه بارگذاری شده و در شهرهای فاقد سینمای ثابت به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه این مراسم دومین سینما سیار استان بوشهر در عالیشهرِگناوه و با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا هاشمی، امام جمعه عالیشهر، آغاز به کار کرد.

پنجاه‌وششمین دوره‌ جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس خلیج فارس از تاریخ ۸ الی ۱۰ اسفندماه سال جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر بوشهر، برگزار شد.

غ.ن/ ا.ا

این مطلب را به اشتراک بگذارید